Belang van een goede backofice

Intermediairs willen zich graag richten op de werving en selectie van kandidaten. Maar uitzendorganisaties dienen zich ook veel bezig te houden met onder andere de verloning van medewerkers. Hier zijn uitzendorganisaties veel extra tijd en capaciteit aan kwijt. Dit terwijl deze deze tijd en energie liever hadden besteed aan andere zaken.

Als intermediairs wil je nieuwe kandidaten vinden voor de openstaande vacatures. Nieuwe klanten benaderen voor nieuwe opdrachten en bestaande klanten opnieuw te weten binden en boeien. Hiernaast dien je in de huidige gespannen arbeidsmarkt ook te investeren in de kandidaten en huidige medewerkers. Goed werkgeverschap is belangrijker dan ooit.

Een goede backoffice levert op het eerste gezicht geen directe winst op, terwijl het wel erg belangrijk is. Een backoffice die geautomatiseerd is kan veel extra tijd opleveren. Daarnaast willen medewerkers hun uren gemakkelijk in kunnen dienen en klanten onder andere documenten gemakkelijk op kunnen vragen.

Voor het automatiseren van de backoffice moet je echter eerst investeren. Steeds meer organisaties kiezen er daarom voor om hun backoffice uit te besteden. Uitbesteden backoffice: administratieve, financiƫle en juridische voordelen. Omdat de backoffice partij vaak een groot aantal klanten en medewerkers onder zich heeft, profiteren zowel medewerkers als opdrachtgevers vaak van een geautomatiseerde en sterke backoffice. Op deze manier kunnen intermediairs zich weer richten op het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

Geef een reactie